template

Dec 7, 2010

pabila DISEMBER menjelma .. :)

assalamualaikum. wink wink ;) 

ALHAMDULILLAH ! hidup lagi aku hari ni.hehe :) .Sebelum aku lupa , aku nak ucapkan SALAM MAAL HIJRAH  untuk semua .haih...bila pikiaq-pikiaq , masa ni cepat ja berlalu kan ? aku pon tak lama lagi , genaplah umur aku 16 tahun ! hahha :D nak jugak bagitau kan ? :P pejam celik pejam celik , tahun depan aku dah form 5 ,pejam celik pejam celik tahun depan aku dah SPM ,pejam celik pejam celik aku dah abih sekolah setelah 11 tahun menanggung beban buku-buku sekolah yang berat tak hengat tu kan ? Tu la hang, orang lain semua tinggal buku teks kat sekolah , hang kalut nak bawak balek rumah ! konon-konon , kalau tinggal buku kat sekolah , nanti terlupa nak buat kerja sekolah la kan ? arggggghhhhhhh ! auuuuuttttaaaaaaaaa  ! buku latihan sama jugak macam xbawak balik rumah .ciri-ciri SUCI DAN MURNI masih diterapkan disitu .yyyyeahhh ! :P

Bila bulan Disember menjelma ni , aku teringat bila mana bulan Disember TAHUN LEPAS ! yaaahhh , bagi aku bulan Disember tahun lepas sangat-sangatlah menakutkan tahap gaban ,menyedihkan sungguh umpama hang tengok drama budak-budak yang kehilangan mak dengan ayah sebab eksiden kena langgar lori  kayu balak , dan ada jugak yang menggumbirakan umpama manusia-manusia yang baru dapat gaji pertama dan beria nak belanja kengkawan tengok cita ngangkung kan ? tetttttt ! hahha :D senang cita ,macam astro ..MACAM-MACAM ADA ! :) 

Bila aku teringat bulan Disember tahun lepas , memang banyak yang aku dah tempuh dalam masa sebulan sahaja ! Bila mana ,keputusan PMR akan diumumkan ... dan2 baru nak buat solat hajat kan ? propa ja kao ! :P tapi macamnapon , keikhlasan hati masih diterapkan disitu ya ! bila ja keputusan PMR nak kuar , masa tu la penyakit demam binti selesema bin batuk menganggu jiwa dan raga aku .haihh , macam-macam la ! Dah la tu , kalau dah mengganggu ketenteraman aku , bukannya datang sat-sat ja ..kalau mai sekali , ha ! macam xmao berpisah dah .ada la dalam 3 minggu aku dok menanggung derita .Ni la akibatnya bila 5 tahun sekali baru hang demam kan ? hahha :D ..kadang-kadang , aku terpikiaq jugak ..'' eh , eh ! kuat jugak aku kan ?'' hahha :)

Aku teringat jugak ,masa Disember tahun lepas la .. aku dapat handphone baru ! Setelah agak-agak dalam 2 minggu kot handphone sony aku yang brand apa aku pon x hengat rosak dengan tak semena-mena ! Memang 'hot' gila aku masa tu ! Pi kedai konon-konon ada harapan la aku nak bermanja-manja lagi dengan handphone aku tu , yang ado ! takdak maknanya semua tu ! beria ja cina kedai tu yakinkan aku konon-konon handphone aku masih ada harapan nak sembuh kan ? pala ho hang ! dah terang-terang handphone aku masa tu dah kritikal , tak payah la nak kelentong manusia yang sememangnya bengong ni .ish ! dah rosak handphone tu , apa lagi ? jeng jeng jeng ;) misi untuk membodek-bodek hencik ayah ! ;) Setelah dibodek-bodek serta unsur-unsur kasih sayang diterapkan disitu , hahha ! manada ayah-ayah yang sanggup nak tengok anak-anak dia meminta-minta dengan muka ala-ala kehilangan suami tersayang yang kelemasan setelah beria nak mandi dekat kepulauan masalembo-laut jawa tanpa mempedulikan diri yang tak tahu berenang ? er , boleh ka macam tu? :P apa ? pelakon paling dramatik ? HARUSLAH ! :p



                W705 ! ni la handphone yang aku dapat setelah kata-kata manis diselitkan ! ;)


k dah , tu bab handphone baru .. :) sekarang kita proceed kepada KEPUTUSAN PMR 2009 ! 
aku malas nak cita panjang-panjang pasal ni. yang penting , apa yang aku dapat dah cukup menggembirakan aku serta keluargaku yang tersayang especially ayah aku la kan ? gila hang tak suka ? kira bagi ayah aku , berbaloi -baloi la kan dah bagi handphone tu ! tak dak la timbul ketidak puasan hati di situ ! yeahhhhh ;) tapi apa yang aku tak puas hati masa amek result PMR ni , demam aku tak jugak baek-baek ! hishhhhhh , menyampah den ! :( demam aku pon mengada nak mamp .. ! pandai sungguh hang wahai demam noh ? hang elok time aku amek result 2 ja .lepas dah amek result ,lepas dah tangkap gambar untuk paper BERITA HARIAN  dengan paper UTUSAN (tapi gambar aku tak dak pon , pendek  tak tinggi la katakan ) camnie arr berita harian kan ? camnie arr utusan kan ? =.=' , setelah berusaha mengeluarkan aiq mata kegumbiraan , hang mai balik ? dushhh ! masuk-masuk ja kereta nak balik , dengan tak semena-mena , demam balik ! argggghhhhhhhhhhhhh ! seriously aku cakap , aku memang benci gila la time tu. tapi nak buat macamana kan ? terima ja la ..wuwuwu :) ada hikmah disebalik apa yang berlaku (: sila angguk ! angguk ! oyyeah , macam tu la budak baik :)

haihhhhhh . suda la .aku dah penat menaip .tua la katakan ! :P eh liana rosli ,kata kuat ?? HAHA ^^ tu dulu ! :P

assalamualaikum ! :)




No comments:

Post a Comment