template

Dec 10, 2010

haihhh .. aku tengah MARAH ni . M A R A H (!)

assalamualaikum ! wink.wink ;) <----- adalah WAJIB walau anda sedang MARAH , MURKA , MENGGILA atau yang sewaktu dengannya !




                                                     argggggggggghhhhhhhhhhhhhhh (!)                   

''eh ,  apa bising-bising nieh ? cilek ..cilek ! sekarang ni ,  hang marah ka .. gumbira ka .. sedih ka .. walau  menangis tak berirama sekalipon , ada aku kesah ? not my prob la dey !''

..ewah-ewah ! sapa yang ada mengeluarkan kata-kata sebegitu rupa ? cis ! sekarang ni , aku nak tanya .. '' ada aku suruh hang dengaq ka ? takdak kan ? takdak kan ? aku suruh hang baca ja ..manada bising-bising bagai .kalau bising pun ,lagu yang aku bubuh tu yang bising .bukan aku ! not my fault , not my fault . hehhe ;)

sudah-sudah .kita balik kepada perasaan marah yang sedang membuak-buak bagai kari ayam yang sedang menggelegak-gelegak kepanasan ! ouh , itu dia. peribahasa baru untuk edisi peribahasa moden '2011' ya kanak-kanak sekalian .''bagai kari ayam yang menggelegak-gelegak kepanasan '' hehhe :)
haihh .. aku ni bukan apa . Aku takmau marah-marah ni .manada aku pernah marah .tak pernah , tak pernah ! perkataan 'marah' pon aku taktau apa benda .kan ? kan ? :P . tetapi seekor saitan yang mengekori serta menggoda-goda aku ni berjaya mengalahkan aku untuk hari ini. cis ! tergoda pulak aku dekat dia harini. dasar saitan.oh ! hampir terlupa .syabas SAITAN ! =.='

oklah , kita straight to the 'titik' . er, apakah ?! =.=' Sebenarnya , benda yang membuatkan aku marah ni takdak la besaq manapon .tapi , disebabkan aku dah terapkan 'nilai murni' dalam diri aku untuk membesar-besarkan keadaan yang sememangnya kicik , jadi ....  memang aku nak besar-besarkan la ni sebab benda ni sudah bikin guwa 'hot' bero ! sini-sini guwa nak cerita . dasar kebret . cis ! ;(

Sebab utama timbulnya perasaan marah yang disertakan dengan segenggan geram ni kerana .. kerana apa ? kerana ..... taun depan sekolah guwa balik lambat bero ! 2.40 petang baru balik ? cis ! memang pantang betoi aku eih . =.=' .. dah elok-elok pukul 2.30 ( tu pon dah menyiksa jiwa dan raga aku ) , dia pi tambah pulak lagi 10 minit ? 'eleh , 10 minit apalah sangat .kata kuat ? '. ni bero , 10 MINIT tu  , kalau aku balik rumah, aku dah boleh menunaikan ibadah wajib aku  sebagai seorang muslim hang tao ? . sembahyang bero , sembahyang zohor ! bukan setakat sembahyang zohor , silap-silap .. solat hajat pon aku boleh sertakan sekali. tak gitu ? acceyh ! tetiba  aku rasa aku orang paling baik di alam semesta  . huahuahua :D

Tu satu alasan baru . ada lagi , ada lagi ! Ni aku nak bagitau la .Walaupun sekolah aku telah mendapat gelaran atau pangkat atau darjat dan sewaktu dengannya sebagai ' high performance school ' atau kalau hang buat google translate , er..boleh ka ? =.=' ..lantak pi ! buat ja . kalau di bahasa melayukan , maksud dia ' tinggi persembahan sekolah ' ! huahuahua :D apa ka burok bebeno darjat tersebut . silap silap ! ' sekolah berprestasi tinggi ' :) yaya ! sekolah berprestasi tinggi . Walaupun gelaran tersebut telah dirangkul kemas oleh sekolah aku , tapi .... lebih kurang ja bero ! malas tetap malas . bendoi tetap bendoi . setupid tetap setupid !bila jam di dendeng menunjukkan pukul 12.oo tegahari . ya ! pukul 12.oo tegahari , semua mata dah kuyu beb .Menunggu masa disorongkan bantal ja  .tapi , takdaknya disorongkan bantal .disorongkan rotan ada ! hahha :) tapi dalam kelas aku , ada la sorang dua yang bersengkang mata mendengar celoteh-celoteh yang 'menghiburkan' tu !sebab tu depa dapat semua A+ .ada la orang tu :P tettttt ! ;) konklusinya , takdak beza mana pon .tapi , satu perbezaan yang ketara ... clock tower kat sekolah aku tinggi ! tu hang takdak ! hakhakhak (gelak pon mesti nada tinngi maa ~ ) ;P

                      clock tower yang tersergam indah selama 125 tahun ! yeahhh ! :)

haa ! dah dua alasan yang munasabah aku bagi . kan ? :) sekarang , ada lagi ! ada lagi . Setelah dipikir-pikir secara logik ( ouh ! aku memang berfikiran logik ) wink wink ;) , bila mana setiap warga Georgian iaitu kuncu-kuncu yang menganggotai sekolah menengah kebangsaan perempuan st.george TERPAKSA (bukan aku yang capitalkan , dia capital sendiri ) :P pulang dari 'syurga' tersebut pada pukul 2.40 .., secara open mindednya aku mengatakan yang majoritinya 'menimba ilmu ' tapi tak ikhlas ! hahha xD ..kan ? mesti hampa setuju punya dengan aku (bajet bagoih ).Mengikut pirasat aku la ...sebelum ni , balik pukul 2.30 pon , start pukul 12.oo tengahari , dah ada dengaq bunyik -bunyik yang kurang menyenangkan . bunyi megeroh bai ! hahha :D aku tau la . huahuahua :) .lagi satu , bila mai tengahari cikgu masuk kelas nak ajaq , mesti ada sorang dua yang muka blur macam baru tengok dunia . 'eh , dimanakah aku ? kenapakah insan dihadapan aku kelihatan seperti alien dari planet zuhal  ? oh , tidakkkk ! aku dimana ? apakah sandiwara ini ? makkkk , tolong ! ' haa ! baru nak panggil mak . masa dok tidoq , hang tak engat mak hang punya harapan sikit punya tinggi kat hang .siap bercerita kat jiran yang anak dia patah kaki sebab jatoh motor ' oh , harini anak guwa pi sekolah .anak lu takpi , anak lu takpi ! ' .. hahha :) macamana nak jawab ? :P

Apa-apa pon , aku menegaskan di sini yang AKU TAK MAU BALIK 2.40 petang ! itu keputusan saya .
anda bagaimana ? huahuahua :D

aku mau choww dulu . assalamualaikum ! :)

 

  

1 comment: