template

Dec 5, 2010

lagu S E M A N G A T (!)

Assalamualaikum ! wink , wink ;)


ollaaaaaa .aku lagi ! hihi ^^ ..kenapa ? x puas hati ? mau gadoh ? huh ! NO NO NO ..! mak saya cakap , tak baik gadoh-gadoh .. berdosa , mati seksa. so , kita kawan ekh ? ok ok , kahwin kawan! ;) 


oklah , berbalik kepada tajuk ! aku sebenarnya , tak tahu nak tulis apa .tapi ,disebabkan keboringan yang melanda yang teramat sangat dan melebihi tahap maksima (sangat-sangat over) , dan pikiaq punya pikiaq , last2 aku ingat nak tulis pasal lagu SEMANGAT aku ! haha :D 


Bersempena dengan SPM yang bakal menjelma TAHUN DEPAN , ulang suara TAHUN DEPAN , maknanya apa ? ha ? maknanya tak lama lagi dah  ? ish ! NO NO NO ! maknanya .. aku dah nak habis sekolah tahun depan la ..HA HA HA xD (gelak BESAR) padan muka ko ! :P 
Bercerita pasal lagu SEMANGAT aku , sebenarnya ...lagu SEMANGAT ni menandakan lagu-lagu yang membawa SEMANGAT kepada aku untuk menempuhi ranjau-ranjau hidup pada tahun hadapan ! acceyh , over gila LIANA ROSLI ! =.=' haiiiiihhhh , bila pikiaq -pikiaq , banyak lagi benda yang perlu aku menelaah .Ni lah akibatnya bila cikgu mengajar kat depan , hang sibuk dok kutuk cikgu kat belakang kan ? HA HA HA ! ok , aku JUJUR ! tak berkat ilmu cik ooi ! sudah-sudah , nanti raya christmas   aidilfitri , p mintak maap ! (ya , masa raya saja aku mintak maap) hihihi ^^


Sudah liana rosli , dah banyak dah hang ceramah .sila balik ke pangkal jalan ! :)
ok , bila aku dengaq banyak sangat lagu dalam radio , dekat facebook , dan sewaktu dengannya ..last-last ! lagu PELITA nyanyian A.P.I telah menjadi pilihanku . huahuahua :) tak tau la kenapa , tapi ..bila aku dengaq lagu ni , aku rasa semangat aku semakin membongkak  meninggi ! ya , aku tau aku pendek tak tinggi tapi tak salah kan kalau semangat aku yang tinggi ? ceyh! bagi la peluang aku nak  bangga sikit ! kan ? kan ? ;P
Lirik lagu ni pon sangat -sangat bermakna bagi aku ..ulang suara , BAGI AKU ! Kalau ampa rasa lirik lagu ni tak bermakna langsung , erhh ! ada aku kisah ? huahuahua :D ..Kalau ada fikiran sapa-sapa yang berbaur seperti 'eh , lagu apa ni ?aku tak pernah dengar pon ?' atau 'eh budak ni ! mesti la lagu ni lagu raya sebab dah sah-sah tajuk dia pelita kan?' ataupun ' e'elerh budak ni , saja nak ayamkan aku ..ingat aku tak tahu dia kelentong ja lebih !' k fine , nak bukti ? nak ? nak ? eh , come on la weyh ! aku orang baik-baik ..mana ada kelentong-kelentong bagai ! nak sangat bukti kan ? haa ! SILA LIHAT DI BAWAH ! :)




Lirik Pelita – A.P.I (OST Hooperz)


Tak pernah sesaat daku meragui
Apa yang telah daku temui selama ini
Tak pernah sesaat daku menyesali
Apa yang telah aku nikmati
Apa ku alami
Selagi hayat dikandung badan

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Tak pernah sesaat ku mencurigai
Apa yang telah aku kecapi setakat ini
Tiba saatnya kan ku tangisi
Pada yang pergi takkan kembali
Kembali lagi
Selagi hayat dikandung badan

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Selagi jasadku belum terkubur
Selagi tubuhku belum ditimpa uzur
Pantang datuk nenek moyangku berundur

Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke seluruh dunia
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke serata dunia
Seperti cahaya. :)


ehem ! ehem ! ;) haaa .. ni la lirik lagu pelita tu .. eh eh , ada lagi unsur-unsur tak puas hati seperti ' e'elerh budak ni..aku pon boleh kalau setakat nak tulis lirik ' ataupun ' ewah-ewah , pandai jugak budak ni tulis lirik !  tapi lagu tak dak pon ?' haa ! tu namanya kutuk 2 ini 1 ! sebab apa ? sebab .... dalam dok kutuk-kutuk tu , ada jugak unsur kepujian yang diterapkan ..huahuahua :) oh , sekarang ni , ampa nak cakap yang tak dengar lagu , kira autaaa la ? cis ! pantang datuk nenek moyang aku cakap aku autaaa ! mau bukti ? bukti ? baek ! ;)


video
                                                            
haaa ! tudya ... bukti bahawa diri ini sangat -sangat JUJUR ! kan ? kan ? ;) BTW , sebenarnya A.P.I ni terdiri daripada  Noh Hujan, Lan Typewriter, Din Homatov Estranged, Imran OBS, AJ Pop Shuvit dan loQue MonoloQue/ Butterfingers  tapi kalau ampa tanya aku A.P.I tu , maksud dia apa .. haa ! pandai-pandai la cari sendiri naa sebab aku pon tak tau ! huahuahua ^^ 


..,ok lah , aku dan penat menaip ! aku chowwww dulu .. :)


ASSALAMUALAIKUM !


p/s : aku minat lan ! wink .wink ;)

No comments:

Post a Comment